Mnohí z nás sa zamýšľame nad počinom spoločnosti Xiaomi, ku ktorému došlo začiatkom roka 2019. Redmi, dovtedy známy rad cenovo dostupných smartfónov, si zaslúžil vznik svojej vlastnej značky.
Zdalo by sa, že po veľmi úspešnom kroku firmy Huawei, ktorá prišla s oddelenou podznačkou Honor a firme Oppo, ktorá si vyrobila oddelenú Realmi, bude rozdelenie Xiaomi predvídateľným a logickým krokom.
Viac stromov prinesie viac ovocia
Dodnes vydané oficiálne tlačové správy boli obsahovo skromné na odôvodnenie tohto rozhodnutia. Možno je takéto delenie v Čine moderné. Alebo sa jednoduchšie robí biznis v regióne vo viacerých menších podnikoch ako v jednom veľkom koncerne?
Úspech značky Honor však poodhaľuje skutočnosť, že ide o dobre naplánovanú sériu marketingových procesov, ktoré v konečnom dôsledku prinesú viac „ovocia“ obom vzniknutým spoločnostiam.
Nezávislosť Redmi od Xiaomi sa zatiaľ javí ako úspešné a my tak môžeme očakávať, že budú v podobných krokoch pokračovať aj iné čínske a možno aj svetové značky.
Kedy vznikla značka Redmi?
Už 3. januára / ledna 2019 spoločnosť Xiaomi vydala vyhlásenie, že názov Redmi bude oddelenou samostatnou značkou a k oficiálnemu aktu dôjde 10. januára / ledna 2019. Z predchádzajúcich informácií bolo už vtedy zrejmé, že rozdelenie spoločnosti bude sprevádzať predstavenie nového smartfónu Redmi.
Do Xiaomi vstupuje nám vtedy neznámy Lu Weibing, bývalý generálny riaditeľ výrobcu smartfónov Gionee. Táto firma koncom roka 2018 oznámila bankrot. Ihneď sa začali šíriť špekulácie, že práve on bude novým manažérom Redmi. Informácia však bola zástupcami Xiaomi vyvrátená.
Čína, Peking, 10. januára / ledna 2019 – Globálny technologický líder Xiaomi oznamuje, že Redmi bude fungovať ako nezávislá značka. Jej úlohou je vyvíjať špičkové smartfóny a ďalšiu elektroniku za čo najnižšie ceny, v čo najlepšom pomere ceny a výkonu. Má urýchliť expanziu materskej Xiaomi na svetových, globálnych trhoch.
Zakladateľ, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Xiaomi Corporation, Lei Jun, povedal:
„K 30. septembru 2018 Xiaomi predalo celkovo 278 miliónov smartfónov radu Redmi na celom svete. Do našej spoločnosti sme pozvali Lu Weibinga, bývalého prezidenta Gionee, aby bol viceprezidentom spoločnosti Xiaomi Corporation a generálnym riaditeľom značky Redmi. Jeho bohaté skúsenosti pomôžu spoločnosti Redmi rýchlejšie preniknúť na zahraničné trhy. Redmi sa bude aj v budúcnosti zameriavať na výskum a vývoj kvalitných smartfónov s najlepším pomerom ceny a výkonu a zrýchli tempo globálnej expanzie!“
Kvalitná a dostupná elektronika pre všetkých
Lu Weibing, nový generálny manažér osamostatnenej značky Redmi, uviedol, že Redmi bude aj naďalej vyvíjať elektroniku zameranú na používateľov internetu. Cieľom je produkovať zariadenia v čo najlepšom pomere ceny a výkonu.
Produkty označené ako Redmi už od svojho vzniku presadzovali vysoké štandardy výskumu a vývoja. Xiaomi zlepšovalo kontrolu nad kvalitou, čím dávali fanúšikom po celom svete cenovo dostupné a kvalitné produkty.
Vyjadrenia oboch predstaviteľov umocnilo aj predstavenie nového smartfónu Redmi Note 7, ktorý je pokračovateľom radu obľúbenej série Redmi Note. Jeho špecifikácie azda ani netreba predstavovať a teraz už môžeme zhodnotiť, že ide o úspešný smartfón.
Práve v nedeľu, 26.5.2019, Donovan Sung – hovorca globálnej pobočky Xiaomi – uverejnil svojich sociálnych sieťach informáciu, že zo série Redmi Note 7 sa doteraz celosvetovo predalo už viac ako 10 miliónov kusov.
Redmi Note 7 mal ale v čase predstavenia iný dôležitý význam pre značku Redmi. Išlo totiž o prvý smartfón na čínskom trhu, na ktorý výrobca dával záruku až 18 mesiacov. Tým dali v novej značke Redmi širokej verejnosti zjavne najavo, že ich výrobky sú a budú spoľahlivé a kvalitné.
Bežne majú totižto smartfóny v Číne záruku len 12 mesiacov. Týmto krokom Redmi dáva vedieť, že si za kvalitou svojich smartfónov naozaj stojí.
Pravý dôvod nezávislosti značky Redmi
Pomaly sa dostávame ku koreňu, prečo sa vlastne Redmi stalo nezávislou značkou. Xiaomi od začiatku vyrábalo dve úspešné série smartfónov, a to Mi a Redmi. Zatiaľ čo rad Mi označuje vlajkové lode, rad Redmi bol zameraný na lacnejšie smartfóny.
To sa ale v posledných rokoch zmenilo a v Xiaomi začali produkovať ďalšiu sériu TOP smartfónov s označením MIX.
Séria MIX sa pohybuje v hodnotách nad 3000 juanov (390 € / 10 078 kč), modely vlajkových lodí radu Mi prichádzajú s cenami na úrovni 2000 – 3000 juanov (260 € / 6 718 Kč až 390 € / 10 078 Kč) a modely strednej až vyššej triedy sú v kategórii 1400 – 2000 juanov (182 € / 4 703 Kč až 260 € / 6 718 Kč).
Niektoré Xiaomi telefóny, ako napríklad Mi 8 Lite alebo Mi Play, sa cenovo prekrývajú s najdrahšími telefónmi Redmi. Konkurenčný boj vlastných zariadení jednej značky je pozitívnym signálom pre oddelenie značky.
V roku 2018 čínsky trh so smartfónmi oslabil a prítomnosť mnohých výrobcov mobilov aj delenie značiek ho ešte výraznejšie rozštiepili. Xiaomi smartfóny sa snažili v konkurenčnom boji dobiehať Huawei, Honor aj iné špičkové značky. Niekoľko mid-end a high-end modelov od Xiaomi bolo v Číne zatienených telefónmi iných výrobcov.
Situácia bola vyhrotená až natoľko, že padali vyjadrenia o „umierajúcom“ Xiaomi. Séria Redmi bola zároveň „pochovaná“ vlastnými modelmi Xiaomi, a to telefónmi ako Mi 8 SE, Mi 8 Lite a Mi Play. Séria Mi zaujala pozíciu v rade mid-end telefónov, zatiaľ čo Redmi svojou sériou Note stúpala nad svoju úroveň.
V roku 2018 neprešli telefóny Redmi žiadnou výraznou dizajnovou ani hardvérovou zmenou. Aj preto bola pozícia tohto radu oslabená. Lei Jun – šéf Xiaomi – nebol s pasivitou vývoja a smerovania Redmi spokojný.
Na druhej strane mu osud Redmi nebol ľahostajný. V Xiaomi sa museli rozhodnúť. Buď značku Redmi pochovajú, alebo dostane nezávislosť. Vybrali si druhý variant a dnes môžeme povedať, že sa rozhodli správne a Redmi vstáva z popola.
Nasvedčuje tomu nielen 10 miliónov predaných kusov Redmi Note 7. Je to aj nedávno predstavený zabijak vlajkových lodí Redmi K20 Pro, ktorý v pomere ceny a výkonu momentálne nemá konkurenciu.
Kam Redmi smeruje, aj vtipný dôvod
Práve novovzniknutá značka Redmi má za úlohu expandovať na svetových trhoch. A prečo Redmi a nie Xiaomi? Traduje sa, že jedným z dôvodov sú aj problémy so správnou výslovnosťou značky Xiaomi, predovšetkým u anglicky hovoriacich národov. Tie tvoria nezanedbateľnú časť používateľov a angličtina je aj svetovým jazykom technologickej verejnosti.
V čínštine je kladený dôraz na výslovnosť jednotlivých hlások slova a niekedy inak vyslovená rovnaká hláska výrazne mení význam slova. V tomto zmysle by sa práve značka Redmi mala stať medzinárodnou, pretože jej výslovnosť v angličtine nie je až taká problematická a je zrozumiteľnejšia.
CEO značky Redmi, Lu Weibing, počas januárovej konferencie uviedol, že značka chce pre ľudí po celom svete priniesť cenovo dostupné zariadenia rôzneho zamerania.
Nielen smartfóny, ale aj vlastné príslušenstvo či spotrebiče do domácnosti. Značka Redmi si chce vybudovať vlastný ekosystém zariadení, podobne ako materské Xiaomi. Ich cieľom, dokonca poslaním je stať sa kráľom v cenovej dostupnosti širokej škály produktov.
Svoju stratégiu popisujú v niekoľkých bodoch:
- Extrémne „sexy“ pomer ceny a výkonu
- Dbať na vysokú kvalitu
- Urýchlenie internacionalizácie
- Priniesť high-end smartfóny
- Podieľať sa na vývoji 5G, rozšíriť kategórie produktov, vývoj AIoT a rozšíriť ekosystém Redmi zariadení
Obe naše obľúbené značky neprestávajú prekvapovať. Redmi predstavením RedmiBooku 14, či nápaditého cestovného kufra. Xiaomi zasa neočakávaným predstavením Mi 9T. Ako sa im bude dariť v budúcnosti a čím všetkým ešte prekvapia, budeme sledovať a samozrejme informovať o tom na Xiaomi Planet.
Aktuálne informácie o značke Redmi a nových produktoch aj do tvojej e-mailovej schránky ?