Xiaomi bolo dlhé roky zamerané primárne na ázijské trhy. Expanziu na európsky trh začali vo veľkom pred dvomi rokmi a prináša svoje prvé ovocie. Najmä v Európe sa teší obrovskému úspechu na mnohých trhoch.
Na Ukrajine jednotkou
Prieskum trhu od analytickej spoločnosti Canalys ukazuje, že Xiaomi v Európe dosiahlo veľmi dobré výsledky, najmä na Ukrajine. Vo štvrtom štvrťroku roku 2018 mobilné telefóny značky Xiaomi dosiahli až 26,7-percentný podiel na trhu. Prvýkrát sa Xiaomi dostalo na prvú pozíciu, čím porazilo aj známy Samsung s 26,5% podielom na trhu.
Zaujímavé je, že štyri z piatich najpopulárnejších značiek mobilných telefónov na Ukrajine sú čínske značky. Ostatné priečky obsadili Huawei (16,2%), Meizu (10,6%) a Honor (7,9%). Aj keby sme sčítali percentná Huawei a Honoru, stále sa nedostanú na úroveň Samsungu.
Skvelé výsledky aj na západe
Perfektne sa Xiaomi darilo aj na západoeurópskom trhu. Na španielskom trhu spoločnosť Xiaomi medziročne vzrástla o 273,4% a v súčasnosti patrí do prvej trojky.
Za zmienku stojí, že Xiaomi vstúpilo do významnej západnej časti Európy, ako je Francúzsko, Taliansko a Anglicko, len v máji 2018. Je dosť pôsobivé, aké výsledky dosiahli len za niečo viac ako pol roka.
Výrobca sa úspešne zaradil medzi prvú päťku a stal sa najrýchlejšie rastúcou značkou mobilných telefónov v západnej Európe. Tempo nárastu je neskutočných 415,1%.
Od druhého štvrťroka minulého roku na globálnom trhu Xiaomi zaznamenalo nárast o 150%. Expandovala až na 82 nových zahraničných trhov a na 25 sa dostala medzi prvú päťku. Podľa tretej štvrťročnej finančnej správy z roku 2018 spoločnosť dosiahla globálne tržby vo výške 22,3 miliárd juanov (2,9 miliardy eur), čo predstavuje medziročný nárast o 112,7%.