Čínska spoločnosť Xiaomi už tradične zverejňuje svoje finančné výsledky za uplynulé obdobie. V tomto prípade ide o tretí kvartál roka 2020 a výsledky poukazujú aj na takmer 50 % medziročné navýšenie dodávok smartfónov.
Finančné výsledky Xiaomi Q3 2020: Smartfóny rastú aj naďalej
Podľa aktuálnych dostupných informácií sa práve čínske Xiaomi stáva tretím najväčším výrobcom na svete, hneď po juhokórejskom Samsungu a čínskom Huawei. Tieto informácie boli teraz doplnené aj konkrétnymi číslami vzhľadom na finančné výsledky za tretí kvartál.
Správa poukazuje na fakt, že celkový obrat celej spoločnosti Xiaomi Group dosiahol 72,2 miliárd čínskych juanov. To v aktuálnom prepočte činí viac ako 9 miliárd €. Ide tak o medziročný nárast o 34,5%. Čistý zisk spoločnosti dosiahol 4,1 miliardy čínskych juanov (viac ako 500 miliónov €), čo činí medziročný nárast až o 47,5%.
Počas tohto kvartálu dosiahol počet dodávok smartfónov Xiaomi až na číslo 46,6 milióna kusov. To predstavuje medziročný nárast až o 45,3%. Tržby zo smartfónov dosiahli 47,6 miliárd čínskych juanov (viac ako 6 miliárd €), čo predstavuje medziročný nárast až o 47,5%.
V treťom štvrťroku 2020 bola priemerná predajná cena smartfónov Xiaomi 1022,3 čínskych juanov za kus (130,4 € / ks). Pre porovnanie, v treťom štvrťroku roka 2019 sa táto čiastka pohybovala na úrovni 1006,5 čínskych juanov za kus (128,45 € / ks).
Internetové služby a televízory majú úspech
Okrem toho, v treťom kvartáli tohto roka dosiahli príjmy z internetových služieb spoločnosti Xiaomi Group celkovo 5,8 miliárd čínskych juanov (viac ako 740 miliónov €). To predstavuje medziročný nárast o 8,7%.
Čínsky výrobca tiež odhalil, že v priebehu mesiaca september 2020 sa počet aktívnych používateľov nadstavby MIUI medziročne zvýšil až o 26,3% na celkových 370 miliónov používateľov. Medzi nimi sa nachádza až 110 miliónov používateľov na pevninskej Číne.
V tom istom mesiaci dosiahli aktívni používatelia inteligentných televízorov a TV boxov na hranicu 35,8 milióna. To predstavuje medziročný nárast až o 49,9%. Počet platiacich divákov služby Xiaomi TV dosiahol na hodnotu 4,2 milióna, čo značí medziročný nárast o 28,2%.
Tretí štvrťrok bol pre Xiaomi úspešný aj po stránke príjmov z reklamy. Rekordné maximum na jeden štvrťrok sa zastavil na hodnote 3,3 miliárd čínskych juanov (viac ako 420 miliónov €). Ide tak o medziročný nárast na úrovni 13,7%.
Online hry poklesli, umelá inteligencia naďalej stúpa
Tržby z online hier spoločnosti dosiahli 800 miliónov čínskych juanov (viac ako 102 miliónov €), čo predstavuje medziročný pokles o 1,9%. Výnosy zo zámorských internetových služieb medziročne vzrástli o 75,6% na celkových 700 miliónov čínskych juanov (viac ako 89 miliónov €). Ich celkový podiel v rebríčku stúpol na 12%.
Okrem toho, v treťom štvrťroku 2020 zaznamenala spoločnosť Xiaomi v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí tržby na úrovni 18,1 miliárd čínskych juanov (viac ako 2,3 miliárd €), čo predstavuje medziročný nárast o 16,1%.
K 30. septembru 2020 investoval čínsky výrobca Xiaomi do viac ako 300 spoločností s účtovnou hodnotou 39,5 miliárd čínskych juanov. To predstavuje medziročný nárast o 37,5%, celková hodnota investície sa pohybovala na úrovni až 50,6 milióna čínskych juanov. Na záver prinášame aj oficiálne vyhlásenie spoločnosti Xiaomi k zverejneným finančným výsledkom.
Oficiálne vyhlásenie čínskej spoločnosti Xiaomi:
„Xiaomi Group ako skupina si udržala svoju silnú dynamiku rastu v treťom štvrťroku 2020 a zaznamenala rekordné štvrťročné výnosy a čistý príjem. V priebehu štvrťroka sme dosiahli udržateľné tempo rastu v rôznych obchodných segmentoch a skupina pokračuje v základnej stratégii „Smartfóny x Umelá inteligencia a internet vecí“. Máme najväčšiu obchodnú a spotrebiteľskú platformu internetu vecí pre smartfóny na svete, pričom vôbec prvá narástla napriek konkurenčným smerom. Naše výhody dvojitej značky a vytrvalé technologické vstupy a naše tri hlavné princípy – nikdy neprestávajte objavovať a inovovať, pokračujte v ponuke produktov so silnou hodnotou za dané peniaze a snažte sa vyrábať lákavejšie produkty – nám udržali pozíciu na prémiovom trhu. Zásielky našich smartfónov sa opäť umiestnili v TOP 3 na svete. Spolu s rozmanitým obchodným ekosystémom a internetovými službami, naše zariadenia umelej inteligencie a internetu vecí sa aj naďalej rozširujú a ich monetizácia aj naďalej posilňuje formovanie silného a pozoruhodného hodnotového reťazca.“, uviedla spoločnosť Xiaomi Corporation.
Si spokojný/á s výsledkami spoločnosti Xiaomi? Zvažuješ kúpu Xiaomi smartfónu? Svoje postrehy a názory nám môžeš pokojne napísať nižšie do diskusie pod článkom. Sleduj náš Facebook a portál Xiaomi Planet a dozvieš sa viac informácií.