Určite si pamätáš hernú značku Black Shark, ktorá predstavila niekoľko generácií herných smartfónov. Niekoľko z nich sme otestovali aj v našej redakcii a recenziu na ten najnovší si môžeš prečítať na nasledujúcom odkaze. Podľa najnovších informácií však táto značka už nepatrí do ekosystému čínskeho Xiaomi. Odkúpila ju totiž známa čínska spoločnosť Tencent.
Black Shark už nepatrí pod Xiaomi
Ak sa pozrieme do nedávnej histórie, zistíme, že značka Xiaomi bola prepojená so značkou Black Shark najmä finančne. Black Shark sa zrodil ešte v roku 2017 v Číne ako start-up, s perspektívou výroby nekompromisných herných smartfónov. A práve čínsky gigant vstúpil do tohto projektu ako popredný investor a prevzal 46% celkových akcií tejto mladej spoločnosti.
Lei Jun, CEO spoločnosti Xiaomi, ohlásil tento krok v roku 2018. V rámci aliancie, ktorá vznikla v Indii, sa výsledkom stal finálny produkt, ktorý môžeme poznať pod označením Xiaomi Black Shark 2. Ide prakticky o podobný obchodný model, ktorý používali čínske značky Huawei a Honor.
Niektorých používateľov mohli zmiasť úniky informácií o pripravovanom zariadení Black Shark Helo. Realita tohto smartfónu je však taká, že išlo o sponzorské zariadenie, ktoré sa nedočkalo svojej globálnej produkcie a predaja v Európe. Na druhej strane, Xiaomi nezavrhlo produkciu herných smartfónov pod svojimi značkami. Dočkali sme sa napríklad Redmi K40 Gaming Edition a v príprave je aj POCO F4.
Veľkú úlohu hrá čínska spoločnosť Tencent
S novým rokom môžeme byť svedkami aj nového vyhlásenia zo strany značky Xiaomi: „Xiaomi a Black Shark sú dve rôzne korporácie s nezávislými výrobnými linkami, predajom, marketingom a oddelením výskumu a vývoja.“
Toto vyhlásenie nám poukazuje na výrazné odlúčenie dvojice čínskych značiek, v porovnaní s minulosťou. Ako sme sa dozvedeli zo známeho čínskeho zdroja MyDrivers, veľmi dôležitú úlohu v tomto prípade zohráva populárna čínska spoločnosť Tencent. Práve táto spoločnosť stojí za službami ako WeChat alebo za známymi hernými titulmi ako League of Legends, pričom má prepojenie aj na hernú značku Nubia.
Nová divízia rozšírenej reality
Tentokrát sa Tencent rozhodlo pre výraznú, 100% investíciu práve do hernej značky Black Shark, ktorú týmto krokom preberá pod svoje krídla. Toto spojenie potvrdili obe strany, vrátane prezidenta Tencent Holdings, Rena Yuxina. Zatiaľ nepoznáme presné plány spoločnosti s touto hernou značkou, no je očividné, že hlavným cieľom je zisk technológií pre budúce využitie vo vlastných projektoch.
Tencent sa bude musieť popasovať aj s reguláciami čínskej vlády, avšak z toho čo poznáme, môžeme dedukovať, že značka Black Shark, resp. jej časť bude aj naďalej vyrábať a predávať svoje herné smartfóny. K dispozícii by však mala byť aj nová divízia, ktorá by sa mala zamerať na vývoj a rozvoj technológií súvisiacich s rozšírenou realitou a virtuálnou realitou. Touto transakciou sa definitívne oddelí od Xiaomi.
Páčia sa ti herné smartfóny z dielne čínskej značky Black Shark? Zvažoval/a by si kúpu tohto zariadenia? Svoje postrehy a názory nám môžeš pokojne napísať nižšie do diskusie pod článkom. Sleduj aj našu skupinu na Facebooku: Xiaomi Planet – Miesto pre pravých Xiaomi fanúšikov a tiež aj náš portál Xiaomi Planet a dozvieš sa viac informácií.