Informácie o novom koronavíruse, ktorý sa rozšíril v čínskom veľkomeste Wu-Chan, pribúdajú každý deň. Postupom času sa vírus objavil aj vo viacerých európskych krajinách.
Zásielky z Číny sú však bezpečné a nový vírus nedokáže prežiť celú prepravu až k tebe domov.
Zásielky môžu meškať
Hoci priamo zásielky nie sú nebezpečenstvom, vírus je aktuálne prenosný aj z človeka na človeka. Práve túto nebezpečnú situáciu sa snažia zmierniť aj čínske spoločnosti, a tak čiastočne alebo úplne pozastavujú produkciu vo svojich podnikoch.
Niektorí pracovníci stále pracujú, ale napríklad z domu a do vonkajších priestorov na vzduch vychádzajú len minimálne.
Rovnako tak spoločnosť Xiaomi už pristúpila k dočasnému zatvoreniu svojich kamenných obchodov Mi Store na vybranom území, najmä z dôvodu šírenia sa aktuálneho koronavírusu. Okrem toho výrobca neváha a do postihnutých oblastí posiela aj hmotnú pomoc.
Podobne sú na tom s prevenciou aj niektoré z populárnych čínskych e-shopov. Tvoja zásielka tak môže meškať napríklad z dôvodu, že pracovníci majú nútené voľno práve kvôli šíriacemu sa koronavírusu. Zásielky môžu takisto meškať z dôvodu prepravných obmedzení.
GearBest aj Banggood s obmedzeniami
Provincia Guangdong, v ktorej sa nachádzajú mestá Guangzhou a Shenzhen, vydala obmedzujúce nariadenie, ktoré podnikom nariaďuje odklad činnosti až do 10. februára 2020. Deje sa tak v snahe obmedziť šírenie koronavírusu.
Tento dátum sa môže a pravdepodobne bude ďalej predlžovať. V mestách Guangzhou a Shenzhen majú svoje sídla aj najväčší čínsky predajcovia elektroniky.
V redakcii máme informáciu priamo z e-shopu GearBest.com, ktorý aktuálne posiela zásielky zo skladu v Hong Kongu (označený ako HK) načas, ale práve CN sklad (čínsky) bude odosielať zásielky až po termíne 10.2.2020. Zásielky z európskych skladov sú odosielané bez obmedzení, ako počas normálneho stavu.
Rovnako tak viacerí pracovníci z e-shopov Banggood.com a GearBest.com, s ktorými v redakcii aktívne komunikujeme, budú plnohodnotne v práci až 10. februára / února 2020.
Ak potrebuješ riešiť nejaký problém s balíkom alebo reklamáciu, ozvi sa nám až po tomto termíne, nakoľko aktuálne nemáme možnosť s predajcami komunikovať.
Chceš aj ďalšie aktuality? Prihlás sa na odber nášho newslettera.?