Elektrické bicykle

Segway eMoped C80 je prvý smart e-bike značky s úžasnými funkciami. V crowdfundingu už vyzbieral 287 tisíc dolárov

Komentárov (1)
  1. Pjetro de píše:

    Ah (vo vseobecnosti sucin amperu a jednotky casu) NENI, opakujem NENI ziadna jednotka kapacity, ale po rozmeneni na drobne SI zakladne jednotky zrazu zistime, ze z toho poskladame jednotku el. naboja !!! Tam vladne coulomb. Ano vidime dobre !!!

    1 Ah = 3600 C (coulombov) !!!

    Vazeni a mili jednotlou el. kapacity je farad!!! A suvisi s el. napatim, nie prudom. Ano, medzi pospolitimi ludmi roky vidime slovne formulacie „kapacita“ baterie ci akumulatora a mysli sa pritom ENERGETICKY OBSAH (vzhladom na hmotnost alebo objem). T.j. KOLKO JE TAM ENERGIE. No a jednotkou energie (opat po rozmeneni na drobne SI zakladne jednotky) je napr. Wh ci kWh.

    1 Wh = 3600 J (joulov) !!!

    Udavat energeticky obsah baterii cisto iba udajom v Ah je absolutne nespravne a totalne chore, pretoze Ah NENI jednotka energie. K tej nam chyba V (volt). Az ked zapocitame volt, ziskame jednotku energie. Napr. 20 Ah pri 24 V je nieco ine ako 20 Ah pri 400 V. Prve ukryva energiu 480 Wh, druhe je 8000 Wh. Bohuzial pri beznych bateriach su masy dlhocizne roky masirovane mAh (miliamperhodinami) len kvoli tomu, z niektore tipy baterii maju „to svoje“ neminalne napatie. napr. nabijatelne AA/AAA monoclanky 1,2V; nenabijatelne 1,5V; li-ion monoclanky (18650/21700….) ci mobilove baterie 3,6/3,7V a USB po starom 5V. Avsak bez znalosti napatia, resp. mixovanim a porovnavanim hodnot v mAh/Ah pri roznych napatiach prichadza k tym naivnym omylom typu power banka (5V) vs. mobil (3,6V).

    Udavanie energetickeho obsahu baterii v e-autach je vo Wh/kWh co je super: to je energeticky obsah = kolko sa v baterii ukryva energie, pretoze nikto nevie ci e-auto pouziva 300V-350V-400V-500V ci kolko voltovy system, aby sa dal obsah energie z kontraproduktivneho udaju v Ah vypocitat.

    Avsak powerbankovych 10 000 mAh cisto teoreticky pri total nulovych stratach pri konverziach prudom v napati zodpoveda cca 7200 mobilovych mAh (nuz pretoze uz akosi nikoho nezaujima ze mobil a powerbanka pocitaju tie svoje mAh pri roznom napati), realne kvoli stratam pri konverzii aj cca 6600 mobilovych mAh … proste su to 2/3 … a kazdy sa potom cuduje jak debil.

    Na druhej strane ak vidime pri baterii udaj 1152 Wh a 24 Ah, z toho okamzite primitivnym vydelenim vieme vypocitat napatie baterie 48 V. To su na druhej strane prebytocne/redundantne udaje, dolezity je energiticky obsah, alebo ak primitivne chceme energeticka „kapacita“ 1152 Wh. Pri akej kombinacii napatia a prudu je uz vedlajsie, ci pri 24Ah.48V alebo 36Ah.32V alebo 16Ah.72V … to je fakt jedno.
    Ani pri Tesle s jej uzasnou 100 kWh bateriou a uzasnym dojazdom 500 km, nikoho nezaujima ci je to ako 250Ah.400V alebo 200Ah.500V alebo 400Ah.250V alebo 125Ah.800V … Kombinacia prudov a napati ktorymi sa dosiahne energeticky obsah 100 kWh baterie Tesly sa skutocne (asi takmer) nikde neuvadza. To neplati pri li-lion monolclankoch, kde pekne pisu vsetko, ale zbytocne – kedze nominalne napatie je jasne (konvencne ponate a zname), napr. https://bit.ly/3nc5nMh: 3,5 Ah pri nominalnych 3,6V nemoze dat nic ine ako obsah energie 12,6 Wh.

Odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Políčka so symbolom (*) sú povinné.

Domov

Zľavy

Recenzie

China Planet