Nový smartfón od značky Redmi bol predstavený 10. decembra / prosince. Prišiel s niekoľkými prvenstvami, extrémne dobrou výbavou a k tomu s neprimerane nízkou cenou.
Redmi K30 má tak nízku predajnú cenu, že sa otvára otázka, či vôbec prináša výrobcovi zisk.
Prémiová výbava
Keď sme písali o prvenstvách, mali sme na mysli niektoré prvky výbavy, ktoré doteraz nemá žiadny smartfón na svete. Ide predovšetkým o nový 5G procesor Snapdragon 765G, ktorý okrem podpory 5G mobilných sietí prináša vysoký výkon aj optimalizáciu pre gaming. Bol vyrobený v 7 nm procese ako čipové sady najvyššej triedy.
Ďalším prvkom, ktorý Redmi K30 nominuje na prvé miesto medzi smartfónmi, je jedna zo zadných kamier. Ide o 64 MPx snímač Sony IMX686, ktorý bol v smartfóne použitý prvýkrát. Výbavu vlajkovej lode umocňuje aj displej s obnovovacou frekvenciou až 120 Hz.
Redmi K30 je prvým smartfónom od Redmi, ktorý prichádza s podporou 5G mobilných sietí. Zároveň je prvým smartfónom z koncernu Xiaomi, ktorý má vo výbave dve predné kamery v perforácii displeja.
Medzi výrobnou a predajnou cenou je rozdiel minimálny
Z popísaných prvkov výbavy smartfónu je zrejmé, že náklady na výrobu Redmi K30 nie sú lacné. Rozdiel medzi výrobnou cenou a predajnou cenou je omnoho nižší, ako by sme očakávali.
Renomovaná čínska analytická spoločnosť vykalkulovala, že náklady na výrobu Redmi K30 predstavujú sumu približne 225 € / 5 740 kč. Uvádzacia predajná cena je na úrovni 256 € / 6 550 kč. Z toho vyplýva, že cenový rozdiel na jednom smartfóne predstavuje sumu približne 31 € / 791 kč.
Okrem toho táto výrobná cena nezohľadňuje celý vývojový a výskumný proces, ktorý predchádzal existencii samotného prístroja Redmi K30 5G. Spoločnosť tiež nezohľadnila náklady na montáž alebo distribúciu, takže reálna suma, ktorá zostáva pre výrobcu je ešte o niečo nižšia.
Už niekoľkokrát sme citovali vrcholových manažérov značky Xiaomi a Redmi, ktorý vrámci obchodnej poltiky koncernu priznali, že za úspechom značky stojí aj nízka marža. Tá je podľa predstaviteľov značky po odrátaní všetkých nákladov vždy nižšia ako 5%. Model Redmi K30 tieto vyhlásenia iba potvrdzuje.
Výbava smartfónov sa z roka na rok zlepšuje a výrobcovia integrujú stále kvalitnejšie a dokonalejšie prvky. To sa odzrkadľuje aj na zvyšujúcich sa cenách. Čo sa ale nemení, teda aspoň v spoločnosti Xiaomi, je výška zisku. Aj vďaka tejto politike sú produkty Xiaomi a Redmi úspešné.
Novinky o Xiaomi smartfónoch posielame aj e-mailom. ?