Onedlho to bude už takmer 1 rok, čo sme spustili oficiálnu spoluprácu s dovtedy nepoznaným nákupným portálom Gshopper. Ponuku produktov od tohto webu sme priniesli ako prví na Slovensku a pomohli sme im so vstupom na slovenský trh.
Gshopper momentálne patrí medzi najspoľahlivejších predajcov, pričom napríklad Xiaomi produkty ponúka aj v oficiálnych globálnych verziách s 2-ročnou zárukou (momentálne len smartfóny). Toto sme sa rozhodli overiť našou vlastnou objednávkou smartfónu Xiaomi 12 v globálnej verzii.
Objednávka prebehla hladko, doručenie za 5 dní
Nakoľko Gshopper funguje ako nákupné stredisko, podobne ako známy Aliexpress, nájdeš tam viacero predajcov. My sme smartfón Xiaomi 12 objednali u predajcu s názvom „Xiaomi Global Store“, ktorý sa špecializuje na predaj globálnych verzií Xiaomi produktov. Na tomto portáli však pôsobí viacero predajcov ponúkajúcich globálne verzie Xiaomi produktov, no tento mal najlepšiu cenu pre Xiaomi 12.
Objednávku v hodnote 619 € (po zadaní kupónu) sme realizovali 3.5.2022, pričom jej expedovanie prebehlo o dva dni neskôr, teda 5. mája. V ten deň nám do e-mailu prišlo aj sledovacie číslo pre GLS kuriéra. Keďže doručenie malo prebiehať z nemeckého skladu, očakávali sme rýchlu dopravu.
My sme smartfón kupovali ešte za starú kupónovú cenu, no pre vás sme vybavili špeciálne kupóny s ešte nižšími cenami pre 128 GB aj 256 GB verzie!
Xiaomi 12 Globálna Verzia
Kuriér však nemal naše telefónne číslo. Tu je odporúčanie
A tak sa aj stalo. 10. mája nám na dvere klopal GLS kuriér s balíčkom. Samotné doručenie teda zabralo výborných 5 dní. Chceli by sme však upozorniť, že na balíku chýbalo naše telefónne číslo, bola uvedená len adresa a kuriér sa nám teda nevedel dovolať. Našťastie pre nás sa s kuriérom už poznáme a tak vedel, komu vezie balík.
Zisťovali sme príčinu toho, prečo na balíku nebolo naše telefónne číslo a pravdepodobne tak bude kvôli GDPR, teda európskom zákone o ochrane osobných údajov. Odporúčame ti dôkladne sledovať balík cez sledovacie číslo a v deň doručenia sa pripraviť na to, že kuriér nemusí mať tvoje telefónne číslo.
Ak by doručenie neprebehlo, určite ihneď kontaktuj kuriérsku spoločnosť a dohodni sa na vyzdvihnutí balíka. Netvrdíme, že podobný prípad sa musí stať aj tebe, no len chceme upozorniť na takúto situáciu.
Zisťovali sme, ako to je s 2-ročnou zárukou a servisom
Tento článok však nebude len o skúsenosti s nákupom a doručením. Keďže Gshopper deklaruje, že na smartfóny poskytuje 2-ročnú záruku a lokálny servis, rozhodli sme sa overiť, ako to v skutočnosti je.
Kontaktovali sme servisné centrum VSP DATA SK s.r.o., ktoré dlhodobo pokrýva oficiálny záručný servis rôznych značiek pre slovenský a český trh, medzi ktorými je aj Xiaomi. Naším cieľom bolo zistiť, či je možné smartfón z Gshopper servisovať práve v oficiálnom servise Xiaomi pre Slovensko a Česko.
Sformulovali sme jednoduchý e-mail, kde sme pridali identifikačné IMEI číslo a SN (Serial Number), teda výrobné číslo. Obe sú uvedené na balení. A čakali na odpoveď. O niekoľko hodín neskôr sme dostali nasledovnú odpoveď: „Dobrý deň, distribúcia je v poriadku, vieme servisovať. Pekný deň prajem.“
Jednoduchá, no jednoznačná odpoveď. Znamená to, že Gshopper predáva Xiaomi smartfóny z oficiálnej globálnej distribúcie, ktoré sú určené pre európsky trh. Samozrejme, pri danom smartfóne na webe predajcu musí byť vyslovene uvedené označenie globálna verzia, alebo po anglicky “Global Version”.
Globálna distribúcia, kupónové ceny, oficiálny servis
Čo teda toto celé znamená? Minimálne na nákupnom portáli Gshopper môžeš mať istotu, že nakupuješ oficiálne globálne verzie Xiaomi smartfónov, na ktoré sa vzťahuje oficiálna Xiaomi záruka so servisom priamo na Slovensku a v Česku.
Je to teda úplne to isté, ako keby si si smartfón zakúpil zo slovenských alebo českých e-shopov, s tým rozdielom, že vďaka našim kupónom ich môžeš mať o desiatky eur lacnejšie. V prípade poruchy sa už teda nebudeš musieť „naťahovať s Číňanmi“ a rovno môžeš kontaktovať servis VSP Data.
Samozrejme, tieto telefóny obsahujú kompletnú jazykovú podporu, keďže majú nainštalované globálne MIUI. Obsahujú všetky Google aplikácie a na telefón ti budú chodiť automatické aktualizácie ihneď, ako ich Xiaomi vypustí do sveta.
Kvalitné nakupovanie cez čínskych predajcov + naša zákazníka podpora
Je perfektné vidieť, že aj nakupovanie cez čínske alebo zahraničné internetové obchody sa mení ako službami, tak aj kvalitou. Ak si do úvahy zoberieme ešte aj ceny, za ktoré tovar ponúkajú, ide o naozaj veľmi výhodný spôsob nakupovania.
Nezabúdaj, že za tebou stojíme aj my v portáloch XiaomiPlanet.sk či ChinaPlanet.sk a neustále poskytujeme našim fanúšikom plnú zákaznícku podporu. Stále platí, že v čínskych e-shopoch máme priame kontakty a vieme pomôcť s vybavením akéhokoľvek problému. Viac o výhodách nákupu cez naše stránky nájdeš v samostatnom článku.
Nezabudni aj naďalej sledovať naše portály, pretože neustále sa snažíme tvoriť originálny obsah a prinášať ti unikátne informácie z oblasti nakupovania v Číne, aké nikde inde nenájdeš. Pozývame ťa aj do našej Xiaomi Planet skupiny na Facebooku, kde tvoríme aktívnu Xiaomi komunitu. Spoločne s našimi členmi si navzájom dávame tipy a triky, radíme s rôznymi problémami, či len tak pokecáme. 🙂
A poskytuje prodejce i fakturu, kde bude uvedeno výrobní číslo telefonu, datum pořízení apod? Protože bez faktury, tedy data pořízení není přece možné přijmout reklamaci jako záruční. Nebo to u Xiaomi funguje jako u Apple, první rok/dva roky fungují globálně bez dokladu?
Faktúru si môžete stiahnuť z objednávky, ale výrobné číslo telefónu na nej nie je.
uz mesiac mam zaplatenu kolobezku cca 702e a neviem sa s nimi spojit v akom stadiu to je pisal som a nekomunikuju ako postupovat?dakujem.uz som poziadal i o vratenie penazi system vygeneroval 3-5 dni uvidim lebo nie su to male peniaze.cislo balika je na ceste ale neviem sa k nemu dostat.dakujem za info ako postupovat.Roman.
Dobrý deň, už sme vám odpísali na správy cez Facebook. Zisťujeme stav vrátenia peňazí.