Náš obľúbený čínsky technologický gigant Xiaomi je jedným z výrobcov, ktorý myslia aj na budúcnosť a pravidelne vyvíjajú nové aktualizácie softvéru. Ako to prebieha a aký postup pri testovaní spoločnosť používa? To si priblížime v tomto článku.
Toto sú jednotlivé kroky prípravy aktualizácie
Mobilné zariadenia sa stali neodmysliteľnou súčasťou nášho každodenného života. A práve pre ich plynulý a bezpečný chod sú nevyhnutné softvérové aktualizácie. Vie to aj čínske Xiaomi, ktoré pravidelne distribuuje svoje nové opravy chýb v troch rôznych verziách: Denná, Týždenná a Stabilná verzia.
- Prvý krok: Denná verzia
- Druhý krok: Týždenná verzia, denná verzia verejne distribuovaná obvykle na konci týždňa
- Tretí krok: Stabilná verzia, určená pre koncových zákazníkov
Denné vydanie je prvá fáza. V druhej fáze sa spustí proces beta testovania a vybraní beta testeri dostanú týždennú verziu. Na konci tohto reťazca sú pre koncových zákazníkov uvoľnené aj stabilné verzie.
Prvá fáza: Denná verzia
Softvérový tím spoločnosti Xiaomi pripravuje špeciálne zostavy softvéru, tzv. denné verzie. Tieto verzie sú počiatočným štádiom, v ktorom môže softvérový tím experimentovať a testovať nové funkcie. Do týchto verzií sa taktiež implementujú opravy chýb a vylepšenia výkonu. Takisto tu začína proces vývoja pomocou identifikácie chýb a potenciálnych problémov.
Proces beta testovania: Týždenné verzie
Po testovaní denných verzií sú tieto verzie zahrnuté do procesu beta testovania. Sú to tzv. týždenné verzie. V tomto kroku majú beta testeri možnosť vyskúšať si tieto týždenné aktualizácie vopred a môžu poskytnúť spätnú väzbu pre výrobcu. Ide obvykle o používateľov Xiaomi zariadení v Číne, ktorí sa primárne zameriavajú na diagnostiku a identifikáciu problémov z denných verzií.
Koncový zákazník: Stabilné verzie
V poslednom kroku, po dôkladnej kontrole, sú aktualizácie plne stabilné. Týmto bodom sa stabilné verzie stávajú oficiálnymi aktualizáciami, ktoré sú postupne zasielané používateľom, teda koncovým zákazníkom. Aktualizácie MIUI v stabilnej verzii sú starostlivo kontrolované, aby poskytli čo možno najplynulejší zážitok z používania.
Analýza potrieb a spätnej väzby používateľov
Xiaomi je veľmi silná značka aj pokiaľ ide o spätnú väzbu od používateľov. Tá tvorí základ budúcich aktualizácií. Prieskumy spokojnosti, komunitné fóra a spätná väzba, všetky tieto nástroje sa efektívne využívajú na pochopenie toho, aké funkcie a opravy chcú používatelia vo svojich zariadeniach. Tieto informácie pomáhajú určiť priority oblastí pre aktualizácie.
Testovanie je veľmi dôležité
Ako si si mohol prečítať v riadkoch vyššie, aktualizácie MIUI prechádzajú pred vydaním pomerne zdĺhavým testovacím procesom. V každej fáze sa vykonávajú určité testy na identifikáciu a opravu chýb. Je však možné, že niektoré chyby nemusia byť vopred odhalené alebo vybrané modely môžu ponúknuť odlišnú skúsenosť. Spoločnosť Xiaomi preto vyzýva svojich používateľov, aby poskytli spätnú väzbu o chybách.
Neustále zlepšovanie na základe spätnej väzby
Spätná väzba je naozaj kľúčová. Aktívna účasť používateľov je nevyhnutná pre neustály vývoj softvéru a zlepšovanie používateľskej skúsenosti na Xiaomi, Redmi či POCO zariadeniach.
MIUI 14 a MIUI 15
Aktuálne najnovšia verzia MIUI 14 je v súčasnosti aktívna na mnohých Xiaomi zariadeniach. A práve čínsky výrobca neustále pracuje na lepšom používateľskom zážitku. Z tohto dôvodu začalo aj interné testovanie verzie MIUI 15. Táto grafická nadstavba je aktuálne testovaná v denných verziách. Po určitom čase bude dostupná pre beta testerov v týždenných verziách. Finálnym krokom bude sprístupnenie aktualizácie koncovým používateľom. A to keď bude softvér úplne stabilný.
Pozornosť, ktorú čínsky výrobca Xiaomi prikladá spätnej väzbe používateľov pri príprave aktualizácií, je dôležitým faktorom, ktorý zvyšuje vedúce postavenie spoločnosti v oblasti softvéru a spokojnosť používateľov.
Ako si spokojný/á s aktualizáciami pre tvoj smartfón? Sleduj aj náš web Xiaomi Planet, našu skupinu na Telegrame plnú aktuálnych článkov, prihlás sa na odber noviniek a pridaj sa k nám aj do našej skupiny na Facebooku.