Počas uplynulého desaťročia sa smartfóny stali nevyhnutnou časťou nášho každodenného života. Vďaka rýchlemu pokroku a novým technológiám sa k smartfónom pridávajú aj nositeľné zariadenia. Medzi ne radíme inteligentné hodinky aj náramky.
Lídrom na trhu je Xiaomi
Spoločnosť Canalys, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, vydala najnovšie štatistiky týkajúce sa predaja nositeľných zariadení v treťom štvrťroku 2019. Podľa očakávaní dosiahla najlepšie výsledky značka Xiaomi, za ktorou sa umiestnil Apple a Huawei.
O prvenstvo pre Xiaomi sa bez pochyby zaslúžil už štvrtý model úspešnej série inteligentných náramkov Mi Band. Predaje inteligentných nositeľných zariadení od Xiaomi dosiahli spolu 12,2 milióna kusov, čo predstavuje 27% podiel na trhu v 3. štvrťroku 2019.
Medziročný nárast bol pritom 74%. Hlavným dôvodom úspechu spoločnosti Xiaomi je jej dobrá stratégia predaja výrobkov bohatých na funkcie za konkurencieschopné ceny.
Spoločnosť Apple sa umiestnila na druhom mieste s 15 % podielom na trhu. 60% zásielok pritom tvoril najnovší produkt Apple Watch Series 5. V sledovanom období spoločnosť Apple znížila cenu Watch Series 3 na 199 dolárov. Canalys poznamenáva, že spoločnosť Apple zaznamenala najvyšší medziročný rast od druhého štvrťroka 2017.
Huawei ako predajca nositeľných zariadení sa umiestnil na treťom mieste s 5,9 miliónmi predaných kusov. Získal tak 13% podiel na trhu a zaznamenal medziročný rast o 243% a to vďaka rastúcim predajom v Číne. Na rozdiel od Xiaomi a Apple, vyrába Huawei aj fitness náramky, ako aj inteligentné hodinky čo spoločnosti poskytuje miernu výhodu.
Značka Fitbit, ktorú kupuje Google získala 8% podiel na trhu a bola jediným predajcom, ktorý v porovnaní s minulým rokom nezaznamenal výrazný rast. Z hľadiska trhového podielu si udržal paitu pozíciou výrobca Samsung. Zvyšný 31 % podiel si rozdelili viaceré menšie značky, ktoré štatistický prehľad nešpecifikoval.
Americkému trhu dominovala spoločnosť Apple predovšetkým vďaka Apple Watch Series 5. Vysoko cenovo citlivým trhom v ázijsko-pacifickom regióne dominovali najmä spoločnosti Xiaomi, Samsung a Fitbit. Veľký úspech zaznamenal náramok Mi Band 4 aj v Indii, kde bol veľmi obľúbený u používateľov operačného systému Android aj iOS.
Najnovšie správy o Xiaomi posielame aj e-mailom. ?