Nebolo to tak dávno, kedy bola predstavená nová vlajková loď spoločnosti Xiaomi, Xiaomi Mi 8. Upútala na seba pozornosť nielen svojimi parametrami, ale aj výborným vyladením fotoaparátov. Android smartfón, ktorý ako prvý prichádza s dvojpásmovým GPS, 3D skenovaním tváre a neskutočne nízko položenou cenovkou, sa predal v obdivuhodnom počte 1 milión kusov za neuveriteľných 18 dní!
Túto správu oznámil CEO spoločnosti Xiaomi, Lei Jun, na sociálnej sieti Weibo. Niet divu, že s cenovkou približne 390 € sa smartfón v úplne prvom predaji vypredal za neuveriteľných 38 sekúnd.
Takúto predajnosť mu môže konkurencia závidieť, keďže Xiaomi si robí reklamu tým, že poskytuje veľmi kvalitné a cenovo dostupné produkty a neinvestuje tak do reklám miliónové čiastky. Treba podotknúť, že spoločnosť Xiaomi je „doma“ prioritne na čínskom a indickom trhu a nepôsobí celosvetovo, ako je to v prípade konkurencie.
Hlavné prednosti Xiaomi Mi 8
- Vlajkový procesor spoločnosti Qualcomm, model Snapdragon 845 s grafickým čipom Adreno 630
- Duálny 12 Mpx fotoaparát s clonou f/1.8 (hlavný fotoaparát) a s clonou f/2.4 (teleobjektív)
- Predný fotoaparát s rozlíšením 20 Mpx a veľkosťou pixelov 1.8μm, s podporou umelej inteligencie pre krajšie snímky
- 6.21″ AMOLED displej s netypickým pomerom strán 18.7:9 a podporou HDR
- Android 8.1 s užívateľskou nadstavbou MIUI 9.5
Fotoaparáty, ktoré porazili aj iPhone X
Náročnejší používatelia sa zhodnú na tom, že Xiaomi v predošlých rokoch veľmi neohúrilo kvalitou svojich fotoaparátov. To sa ale mení s príchodom Mi 8 a už aj v predošlých modeloch môžeme bádať, že spoločnosť sa z tohto určite poučila a začína aktívne konkurovať aj tým najväčším menám.
V tejto domnienke nás utvrdí spoločnosť DxO Mark, ktorá sa zameriava na test fotoaparátov – aj tých mobilných. Vlajková loď Mi 8 si vo svetovo rebríčku drží úctyhodné 5. miesto so skóre 99 bodov, teda narovnako, ako má napríklad Samsung Galaxy S9+. Odkaz na kompletnú recenziu nájdeš priamo na stránkach DxO Mark.
Niet pochýb o tom, že popularita spoločnosti Xiaomi naďalej stúpa, o čom svedčí aj predajnosť ich produktov. Užívatelia si tak môžu dopriať kvantum muziky za málo peňazí.