Xiaomi v dnešnom pokračovaní svojej veľkej dvojdňovej konferencie ukázalo nečakanú novinku – redizajn svojho loga, na ktorom spoločnosť, podľa slov zakladateľa Lei Juna, pracovala už od roku 2017.
Moderné logo v pohybe
Cieľom spoločnosti a ich dizajnéra, ktorý mal na prezentácii vlastný predslov bolo priniesť modernejší a aktuálnejší vzhľad.
Ten docielili zmenou oranžového štvorcového tvaru na zaoblený obdĺžnik. Hľadali nové možnosti medzi štvorcovým tvarom a kruhom a nakoniec sa rozhodli pre variant, ktorý môžeš vidieť vyššie na obrázku.
Výrazne spomínaným prvkom loga je aj jeho dynamickosť. Hlavný dizajnér, Hara Kenya, nám ukázal použitie loga priamo v animovanej grafike. Logo budú používať s dynamickými animáciami a stále bude tvoriť nejaký pohyb. Ten je docielený akýmsi vlnením zaoblených okrajov.
Matematika im pomohla nájsť dokonalý tvar
Na prezentácii taktiež zobrazili zložitý proces návrhu, kde použili pri vytváraní hlavného loga matematickú rovnicu, aby našli dokonalý stred medzi kruhom a štvorcom.
Mohli sme vidieť taktiež množstvo nepoužitých návrhov, ktoré nasledovali vytvoreniu finálneho návrhu. To dokazuje, že táto práca bola naozaj zdĺhavá a náročná.
Spomínané zmeny komentuje priamo vo videu jeho autor, grafický dizajnér Hara Kenya:
Let's hear from @haraken_tokyo and the story behind our new logo design. #XiaomiMegaLaunch pic.twitter.com/FGkXJXM1nK
— Xiaomi (@Xiaomi) March 30, 2021
Pre bežných ľudí sa môže táto zmena zdať banálna a nepochopia prehnanej pozornosti pre tento redizajn, no značka a identita je pre korporáciu ako Xioami veľmi dôležitá. Môžeme však podčiarknuť fakt, že Xiaomi zostáva pri svojej tradičnej oranžovej farbe a ani samotný tvar nápisu Mi sa radikálne nezmenil.
Čínsky gigant tak nenasledoval obrovské zmeny identity ako automobilky Peugeot, Kia či niektoré svetové futbalové kluby ako Inter alebo Juventus.