Rok 2020 je pre Xiaomi mimoriadne významným. Spoločnosť chystá oslavy 10. výročia od svojho založenia a projekt Redmi oslávil prvé narodeniny ako samostatná značka.
Rok 2020 je rokom Xiaomi
Lei Jun, generálny riaditeľ Xiaomi, využil oslavu prvého výročia spoločnosti Redmi ako samostatnej značky a svojím príhovorom prekvapil. Vo svojom vyhlásení sa chcel okrem iného podeliť s prítomnými aj o malé zaujímavosti týkajúce sa začiatkov značky. Povedal,že to čo dnes všetci poznáme ako Xiaomi sa mohlo v skutočnosti volať Xuande.
Presne 14. januára / ledna 2010 sa prvýkrát stretla skupina zakladateľov novej technologickej spoločnosti, aby položili pomyslený základný kameň novej dohody. Vtedy ešte nikto z nich netušil, ako sa bude nová spoločnosť a vlastne aj značka volať.
Podľa generálneho riaditeľa bola značka „Red Star“ jedným z prvých navrhovaných mien. Názov však nemohol prosperovať hlavne kvôli určitým problémom súvisiacim s inými ochrannými známkami s podobným názvom.
Podobne 14. januára / ledna zakladatelia spoločnosti Xiaomi uvažovali o možných obchodných názvoch firmy ako napríklad „Xuande“ alebo dokonca „Red Storm“. Tiež to mohlo byť aj „Qianqi“, „Antong“ alebo „Lingxi“.
Nakoniec sa všetci zhodli na dnes už celosvetovo známom názve Xiaomi, ktorý je uznávanou značkou po celom svete.
Zaužívaná skratka Mi
Okrem ceste k názvu ochrannej známky Xiaomi, Lei Jun uviedol aj ďalšie podrobnosti týkajúce sa loga „Mi“. To nájdeme takmer na každom výrobku spoločnosti, či jeho balení. „Mi“ je vo svojej podstate skratka, ktorá môže mať viacero významov.
Tým prvým je „Mobilný Internet“, pretože spoločnosť mala zámer tvoriť sieť produktov prepojených mobilným internetom zameraných na internetové telefonovanie.
Podobne iný zaujímavý význam je „Mission Impossible“ – v doslovnom preklade „misia nemožná“. Podľa generálneho riaditeľa bol projekt Xiaomi, ktorý sa dnes stal štvrtým najväčším výrobcom mobilných telefónov na svete, dosť ťažko predstaviteľný. Na začiatku bolo prakticky nemožné vybudovať spoločnosť do rozmerov, ako ju poznáme dnes.
Nepochybne, niektoré veľmi zaujímavé vyhlásenia nám ukazujú mieru pokory každého zo zakladateľov Xiaomi. Nemôžeme zabudnúť, že hlavným cieľom značky nebolo nič iné, ako ponúknuť koncovému používateľovi cenovo dostupným spôsobom všetky zázraky a výhody, ktoré technológia ponúka. A to sa im darí už desiaty rok.
Budujeme najlepšiu Xiaomi komunitu na Slovensku. Odoberaj naše novinky aj e-mailom. ?