Na jar minulého roka sa spoločnosť Xiaomi a ďalšie popredné spoločnosti stiahli z ruského trhu, kvôli konfliktu na Ukrajine. Zdá sa, že Xiaomi tento svoj postoj teraz prehodnotilo.
Pôsobenie v Rusku predstavovalo potenciálne nebezpečenstvo pre zamestnancov, dodávateľský reťazec a dokonca aj samotný predaj. Z Číny bol teda zavedený tichý režim, ktorý pozostával z absencie logistiky, marketingu a zatvárania kancelárií.
Xiaomi sa chce vrátiť na ruský trh
Spoločnosť Xiaomi je však teraz odhodlaná sa postupne vrátiť na ruský trh, kde má až 33-percentný podiel na trhu. Konflikt medzi Ruskom a Ukrajinou však nie je stále pod kontrolou.
Xiaomi údajne spustilo výber na niekoľko pracovných miest súvisiacich s marketingom a reklamou spolu so správcom účtu, ktorý má na starosti propagovanie produktov na národnej úrovni.
Túto informáciu potvrdzuje Xiaomi na svojom profile na sociálnej sieti LinkedIn a neskôr ju potvrdila aj ruská komunikačná agentúra.
Kristina Petrova, zakladateľka komunikačnej agentúry, tiež ubezpečila, že napriek tomu, že zámerom spoločnosti Xiaomi je fungovať tak ako pred konfliktom, najskôr sa zameria na reklamu a marketing a až neskôr na začatie obchodnej činnosti.
Nie je v tom len Xiaomi
Aj keď Xiaomi vstúpilo na ruský trh v roku 2018, jej produkty sa nenakupujú cez samotnú spoločnosť , ale cez tretie strany, takže súčasná stratégia by mohla dobre poslúžiť na obnovenie veľkej časti budúceho predaja v krajine.
Uvidíme, či sa spoločnosti Xiaomi podarí zakotviť v krajine, ktorá má v úmysle vrátiť sa do normálu, pokiaľ ide o jej hospodárstvo. Zaujímavosťou je, že Xiaomi nie je jedinou technologickou spoločnosťou, ktorá ukázala ochotu sa tam vrátiť.
Aký je tvoj názor na návrat Xiaomi na ruský trh? Nie je to podľa teba ešte skoro a nemôže si tým čínsky velikán ako Xiaomi uškodiť? Daj nám vedieť dole do komentára pod článkom. Sleduj web XiaomiPlanet, prihlás sa na odber noviniek a pridaj sa aj do našej skupiny na Facebooku, kde tvoríme aktívnu Xiaomi komunitu.
grc
Jednoduché, příští telefon nebude Xiaomi, tečka.