Nie je novinkou, že spoločnosť Xiaomi navýšila svoje ceny nielen v oblasti smartfónov, ale aj iných produktov. Najviac sa to však odráža práve v mobilnej divízii, kde modely ako napr. Mi 10 alebo Poco F2 Pro, sú oproti svojim predchodcom výrazne drahšie.
Striktné oficiálne ceny Xiaomi
Xiaomi si svoje ceny snaží držať vždy čo najnižšie, aby boli ich produkty cenovo dostupné. Pri ich najnovších produktoch sa to však veľmi povedať nedá. Cena už neklesá dole, najmä pri smartfónoch, tak rýchlo, ako tomu bolo kedysi.
Jedná sa najmä o oficiálne retail obchody, či už Xiaomi Store alebo rôzne elektrá. Výborne to je však vidno pri vlajkovom modeli Mi 10, ktorý si neustále drží cenu na úrovni 550 €.
Oproti čínskym predajcom, ktorí ponúkajú často rôzne výpredaje či zľavové kupóny takmer hneď po začatí predaja, je to dosť značný rozdiel. Výrazne lacnejšie sa dá smartfón kúpiť aj napríklad z druhej ruky, resp. bazáru.
Z toho teda vyplýva, že smartfóny od Xiaomi podľa indexu hodnoty strácajú časom na svojej hodnote menej, ako napríklad Apple, Samsung, Huawei či OnePlus.
Táto štúdia berie do úvahy faktory ako je nákupná či predajná cena produktu. Podľa nej sa na základe niekoľkomesačného aktívneho predaja na trhu určí tzv. hodnotový index. Prieskum prebehol vrámci čínskeho trhu.
Apple v rebríčku až na 6. mieste
Xiaomi sa na základe vykonanej štúdie stalo značkou, ktorej smartfóny si držia svoju oficiálnu cenovku, a teda aj hodnotu, dlhší čas.
Vďaka tomuto si Xiaomi dokáže udržať svoju hodnotu aj po niekoľkých mesiacoch. Predbieha aj OnePlus, ktorý je na druhom mieste tohto rebríčku. Nasleduje ho Black Shark, Huawei, Honor či dokonca Apple, ktorý sa umiestnil prekvapivo až na 6. mieste.
Štúdia je podložená dátami z ázijského trhu, hlavne teda z domácej Číny. Nákupné návyky, trendy či ceny sú tam diametrálne odlišné ako napríklad v Európe či v zbytku sveta. Treba preto brať tieto výsledky s akousi rezervou.