Xiaomi neostane pri svojom jedinom automobile. Toto je model Xiaomi SU7 Ultra, prototyp brutálneho športového špeciálu, ktorý má tri motory, a bol otestovaný aj na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring.
Xiaomi SU7 Ultra: Prototyp špeciálu s trojicou motorov!
Jedno z najväčších prekvapení, ktoré nám Xiaomi na svojom včerajšom podujatí ukázalo. Pretekársky špeciál Xiaomi SU7 Ultra, je veľmi ľahký a naozaj výkonný. Aj napriek tomu, že pôvodné úniky informácií naznačovali príchod vozidla SUV, Lei Jun opäť prekvapil, a prináša vozidlo, ktoré má s SUV len málo spoločné.
Začnime dizajnom, ktorý je vskutku štýlový. Má obrovský otvor na prívod vzduchu skrz kapotu, ako aj pretekársky vzhľad typický pre vozidlá zo začiatku storočia. Výrazným prvkom je žlté lakovanie, ako aj mohutný spojler v zadnej časti či bočnice spolu s nárazníkmi. Špeciál určený predovšetkým na okruhy, má však pochopiteľne črty základného modelu SU7, z ktorého vychádza.
Aerodynamické vylepšenia a viac ako 1500 konských síl
Podľa oficiálnych informácií má tento prototyp “celokarbónové” prevedenie, a 100% skeletu tak tvorí materiál z uhlíkových vlákien. Ide predovšetkým o redukciu hmotnosti. Na toto vozidlo bolo podľa webu IT Home použitých až 15 m² uhlíkových materiálov. Výsledkom je hmotnosť znížená len na 1900 kilogramov, čím podlieza aj mnohé moderné benzínové či dízlové vozidlá.
Okrem toho, výrobca myslel aj na aerodynamiku. Vo svojom SU7 Ultra prebudoval konštrukciu na pevnú pretekársku konfiguráciu s veľkým zadným difúzorom. Maximálny príklad tohto vozidla sa zastavil a hodnote 2145 kilogramov, čo je viac ako hmotnosť samotného vozidla.
Štandardné Xiaomi SU7 je elektrické vozidlo s jedným motorom, zatiaľ čo SU7 Max má dva motory. Xiaomi SU7 Ultra, vyrobený pre čistú športovú zábavu, zvyšuje výkon tým, že ponúka až tri špičkové motory: dvojitý motor V8s a motor V6s, ktorých výsledkom je “super motor” Xiaomi V8s. Má 27 200 otáčok za minútu a astronomický výkon 1 548 konských síl.
Čísla neklamú a preto akcelerácia nemôže byť výnimkou. Tieto hodnoty zrýchlenia uvádza výrobca:
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,97 sekundy
- Z 0 na 200 km/h za 5,96 sekundy
- Z 0 na 300 km/h za 15,07 sekundy
- Maximálna rýchlosť nad 350 km/h
A na získanie takejto surovej energie má auto prvú batériu Ningde Times Kirin II na svete: maximálny výkon 1 330 kW, 20 % batérie ponúkne stále až 800 kW, maximálne napätie je 897 V a nabíjanie je možné aj pri 5,2 °C.
Má tiež špecifický brzdový systém určený na okruhy, AP Racing, so šesťpiestikovými prednými a šesťpiestikovými zadnými strmeňmi, brzdnú dráhou 25 metrov / 100 km a maximálnu rekuperáciou kinetickej energie na úrovni 0,6 G.
Rekord na Nürburgringu za menej ako 3 mesiace
Čínsky výrobca sa chce presadiť v TOP 5, pokiaľ ide o automobilové značky, a to najmä v sektore elektrických vozidiel. No zároveň chce zbierať víťazstvá aj na tých najnáročnejších tratiach. Xiaomi preto svoje vozidlo testuje na známom okruhu Nürburgring.
Dĺžka tohto okruhu je 20 kilometrov, na trase je 40 ľavotočivých zákrut, 50 pravotočivých zákrut, a výškový rozdiel 300 metrov. Bol postavený v roku 1927 a nazýva sa „zelené peklo“. Právom preto ide o jeden z najobávanejších okruhov, na ktorom sa testujú vozidlá. A testuje aj Xiaomi, na komplikovanej trati chce demonštrovať veľmi dobrú mechanickú stránku svojho vozidla.
Xiaomi zatiaľ na Nürburgringu dosiahlo vo svojom najlepšom kole čas 7 minút a 10 sekúnd. Pre predstavu, sú necelé 3 sekundy od dosiahnutia rekordu Porsche Taycan Turbo GT z marca minulého roka, ktorý činí 7 minút a 7,55 sekundy.
Pre ďalší prísun noviniek zo sveta Xiaomi sleduj aj naďalej náš web Xiaomi Planet, pridaj sa do našej Facebook skupiny, kde tvoríme aktívnu komunitu a navzájom si pomáhame. Odoberaj aj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.
Vzhladom na tie problemy s obycajnu SU7, tak to skor bude ze to nikto nebude chciet soferat a nie ze moct.