Náš obľúbený čínsky technologický gigant Xiaomi dosiahol výborný rast. Môže dokonca prekonať velikánov, ako americký Apple či juhokórejský Samsung.
Xiaomi a porážka Samsungu a Apple ako otázka času?
Najnovšie informácie zverejnené spoločnosťou IDC hovoria o predaji smartfónov za druhý štvrťrok 2024. A sú to dobré správy. Mobilný trh sa prebúdza a pokračuje v raste už štvrtý štvrťrok po sebe. Celkový predaj smartfónov zaznamenal nárast na úrovni 6,5%, čo sa premieta do celkového počtu 285 miliónov predaných smartfónov.
Aktuálny rebríček hovorí jasnou rečou. Prvú priečku má spoločnosť Samsung, za ktorou nasleduje populárna americká značka Apple. Čo však naozaj vyčnieva je tretie miesto, ktoré obsadila spoločnosť Xiaomi s naozaj výnimočným rastom, ktorý začína ohrozovať aj veľkých lídrov tohto rebríčka.
Prvá priečka spoločnosti Samsung v aktuálnom rebríčku hovorí o podiele na trhu na úrovni 19,8%. Nasleduje Apple, ktorý má 15,8%. Tretie Xiaomi, ktoré je v pätách, zaznamenalo 14,8% a zahanbiť sa nenechajú ani čínske značky na štvrtom a piatom mieste. Ide o Vivo s podielom 9,1% a Oppo, ktoré má rovných 9%.
Ak sa pozrieme výlučne na trhové podiely, môže sa zdať, že Xiaomi čaká ešte dlhá cena na trón výrobcov smartfónov. Kľúčovým parametrom je však medziročný rast. Zatiaľ čo lídri rebríčka, Samsung a Apple, zaznamenali nárast na úrovni 0,7% resp. 1,5%, čínska spoločnosť Xiaomi rastie až o neuveriteľných 27,4%!
V prípade, že tempo tohto rastu bude pokračovať aj naďalej, pre Xiaomi môže byť prvé miesto v rebríčku otázkou ďalších dvoch alebo troch kvartálov. Je však potrebné sledovať aj značku Vivo, ktorá takisto zaznamenala výrazný medziročný rast až o 21,9%.
Rôzne cenové kategórie a predstavenie série nových Apple iPhone 16
IDC vidí výrazný rozdiel najmä v odlišných cenových reláciách. Prémiovej kategórii smartfónov kraľuje Samsung a Apple, čo týmto firmám prináša aj väčšie zisky. V strednej triede a v cenovo dostupnom segmente je výraznejšia prítomnosť čínskych značiek, a aj ich tempo rastu zásielok je väčšie.
Pochopiteľne, je jasné, že prémiový segment zariadení je menší, pokiaľ ide o predajné čísla. Avšak značky ako Xiaomi alebo Vivo rastú takým výrazným tempom, že to rozhodne nie je len vďaka nabitým vlajkovým modelom, ale najmä vďaka vyváženým kúskom v strednej triede a vstupnom segmente.
Nezabúdajme, že je tu ešte niekoľko kľúčových faktorov. Xiaomi potrebuje zvýšiť počet dodaných kusov svojich zariadení, kde aktuálne výrazne stráca. So svojimi 33 miliónmi dodaných zaradení sa zatiaľ nemôže porovnávať so Samsungom, ktorý dodal 53 miliónov smartfónov.
Apple následne dodal 44,5 milióna, avšak netreba zabúdať na to, že predstavenie série iPhone 16 je ešte pred nami a toto číslo tak v nasledujúcich kvartáloch rozhodne narastie.
Pre ďalší prísun noviniek zo sveta Xiaomi sleduj aj naďalej náš web Xiaomi Planet, pridaj sa do našej Facebook skupiny, kde tvoríme aktívnu komunitu a navzájom si pomáhame. Odoberaj aj náš Telegram, kde dennodenne pridávame najlepšie ponuky a kupóny z Číny.