Výrobcovia popredných vlajkových smartfónov často hľadajú aj najmenšie zaváhanie pre svoju marketingovú kampaň. V minulosti sme mohli byť svedkami početných konkurenčných bodov medzi značkami ako Apple, Samsung či Huawei.
🔥 Chceš tipy k Xiaomi smartfónom? Pridaj sa do našej FB skupiny.
Svojím novým vlajkovým smartfónom sa do tejto skupiny zaradí aj čínske Xiaomi. Práve balenie nového vlajkového modelu s označením Xiaomi Mi 10 Pro prinesie narážku na využívanie Google služieb, ktoré chýbajú konkurenčnému výrobcovi Huawei.
Xiaomi rýpe do konkurencie
Čínsky výrobca Xiaomi len nedávno uviedol svoje nové modely Mi 10 a Mi 10 Pro aj v globálnej verzii pre európskych zákazníkov. Mnohí si možno takýto detail nevšimli, no oficiálne balenie hneď pod názvom produktu zdôrazňuje, že používateľ tu v tomto prípade nájde aj služby Google.
Ide konkrétne o nápis, ktorý deklaruje, že tu nájdeš aplikácie od spoločnosti Google, ktoré používaš najviac.
Tento nevinný nápis je rozhodne marketingovým krokom. Priamy konkurent v podobe smartfónu Huawei P40, resp. P40 Pro v obdobnej cene totiž práve tieto Google služby neponúka.
Používateľ síce dopláca na obchodnú vojnu medzi Amerikou a Čínou, no výsledkom je to, že k dispozícii je len alternatívny obchod s aplikáciami Huawei App Gallery, ktorý aplikácie od spoločnosti Google neponúka.
Xiaomi chce urobiť dojem na svojich európskych zákazníkov aj takouto mierne zákernou hrou voči konkurenčnému výrobcovi Huawei. Snaha zvýšiť predaje voči priamemu konkurentovi je však veľmi silná a hoci v Číne nie sú služby Google až tak dôležité, v Európe sú veľmi často používané najmä na synchronizáciu, zálohovanie a komunikáciu.
Práve konkurenčné smartfóny, ktoré si okrem ceny a vlajkovej výbavy konkurujú aj prítomnými službami budú voľbou mnohých používateľov, a tak Xiaomi nenecháva nič na náhodu a o zákazníka bojuje aj touto cestou.
Čo si o aktuálnej kampani myslíš ty? Pokojne nám napíš svoj pohľad do diskusie pod článkom.