Spoločnosť Redmi ponúka aj v svojom portfóliu smartfón s dôrazom na mobilnú fotografiu. Je ním Redmi K30 Pro Zoom, ktorý sa umiestnil na 10. priečke v rebríčku DxO Mark.
Redmi K30 Pro Zoom
Populárny web DxO Mark, ktorý sa zameriava na podrobné testovanie fotoaparátov a ďalších atribútov v prípade mobilných telefónov, teraz prináša svoju analýzu tohto modelu.
Tento model ešte ani neopustil hranice Číny, nepoznáme globálnu verziu tohto smartfónu. Vieme však, že aktuálne patrí medzi 10 najlepších smartfónov na fotografovanie. Poďme sa na výsledky pozrieť o čosi podrobnejšie.
10. priečka v DxOMark
Ako rozoznať tento smartfón? Na prvý pohľad môže ísť o prakticky identický smartfón s modelom Redmi K30 Pro, ktorý sa v európskej resp. globálnej verzii predáva s označením POCO F2 Pro. Verzia Zoom však ponúka veľké vylepšenie v podobe optickej stabilizácie.
Vylepšením si prešiel aj teleobjektív, vďaka ktorému je možné zaznamenať skutočne kvalitné fotografie. Redmi K30 Pro Zoom získal celkovo 120 bodov, ktorý priniesol tomuto smartfónu 10. pozíciu v rebríčku. Umietnil sa však až za smartfónom Mi CC9 Pro Premium, ktorý môžeme v Európe poznať s označením Xiaomi Mi Note 10 s prívlastkom Pro.
Pozoruhodný fotoaparát, slabé osvetlenie je problém
Vo svojej analýze objasňuje portál DxO Mark to, že Redmi K30 Pro Zoom je z fotografického hľadiska veľmi dobrý smartfón. Jeho hlavný snímač SONY IMX686 s optickou stabilizáciou vedie k vysoko kvalitným záberom, ktoré často predbehnú aj drahšie modely.
Kvalita zoom záberov alebo s využitím tzv. bokeh efektu bola takisto pôsobivá a dosahuje dokonalú a stabilnú úroveň expozície a farieb. Platí to však v takom prostredí, ktoré je bohaté na okolité osvetlenie.
Situácia sa však dramaticky mení s ubúdajúcim svetlom. Prichádza stúpajúci šum a fotografické vlastnosti ponúkajú slabý výkon. Podľa analýzy má smartfón zlé spracovanie HDR a nedostatky má tiež panoramatická kamera.
Model K30 Pro Zoom dokáže vyhotoviť vskutku zaujímavé 4K videá, s rozumnou úrovňou okolitého hluku a veľmi dobrým svetlom či úrovňou detailov. Negatívom je však video v pohybe, kde výsledný záber stráca expozíciu a zaostrenie.