Zdravá konkurencia na trhu má mnoho výhod. Či už pre konkurenčných rivalov, alebo aj pre koncového zákazníka. Podniky núti inovovať, neustále sa vyvíjať – jednoducho napredovať. Z toho ťažia aj koncoví zákazníci, ktorým robia radosť nové produkty aj nižšie ceny.
Čínsky trh je veľkým sústom
Čínsky trh s mobilnými telefónmi je veľkým sústom a spoločnosť Xiaomi v ňom má veľkého a silného protivníka Huawei. Zatiaľ čo Xiaomi v súčasnosti ovláda približne 12 % podiel čínskeho trhu so smartfónmi, firma Huawei si odhryzla až 34 % z tohto koláča.
To sa, pochopiteľne, vedeniu spoločnosti Xiaomi nepáči a preto schválili pomerne veľkú investíciu.
Cieľom Xiaomi je investovať do expanzie značky sumu 5 miliárd juanov, čo je v prepočte približne 643 miliónov eur / 16,5 miliardy českých korún. Táto nemalá investícia by mala byť v nasledujúcich troch rokoch použitá na rozšírenie čínskej maloobchodnej siete Xiaomi.
Okrem toho by investícia mala slúžiť na rozvoj distribučných kanálov v krajine a podporu odmeňovania obchodných partnerov Xiaomi.
Pomôže Xiaomi investícia deviatich núl?
Výsledkom by tak mala byť zmena percentuálneho podielu na trhu s mobilnými telefónmi v prospech Xiaomi. To však nebude jednoduché. Ako všetci vieme, Huawei čelí veľkým problémom na medzinárodných trhoch a zdá sa, že v blízkej budúcnosti príde o podporu zo strany Googlu.
Jeho telefóny viac nebudú aktualizované a prídu o obľúbené aplikácie ako Obchod Play, či Youtube a podobne.
Je preto pochopiteľné, že Huawei príde o nemalé zisky z obratu predovšetkým na globálnych trhoch. Racionálnym krokom tejto spoločnosti bude zameranie sa na zákazníkov v Číne, kde služby Googlu nemajú veľké zázemie.
Z týchto faktov je viac ako jasné, že sa na čínskom mobilnom trhu schyľuje k poriadnej konkurenčnej bitke. My len dúfame, že to nebude mať negatívne vplyvy na predaje Xiaomi u nás a u obľúbených internetových predajcov.