Čínsky výrobca smartfónov, spoločnosť Xiaomi, rastie rapídne. Za veľmi krátky čas sa stihli dostať do svetovej TOP 5 značiek smartfónov, kde obsadili krásne 4. miesto. Za týmto úspechom stojí aj masívny nárast predajnosti v Európe.
Zaujímavý obsah zo zákulisia Xiaomi na našich sociálnych sieťach
Všetko v plusových číslach
Spoločnosť zverejnila hospodárske výsledky za rok 2018. Xiaomi vykázalo za celý rok tržby vo výške 26,13 miliárd americký dolárov, čo predstavuje výrazný medziročný nárast o 41,3 %. Ešte pôsobivejší je zisk spoločnosti za toto obdobie, ktorý medziročne vzrástol o 59,5 %, na 1,27 mld. amerických dolárov.
Primárnym zdrojom tohto rastu je smartfónový biznis spoločnosti. Okrem toho, že spoločnosť zaznamenala nárast priemernej predajnej ceny svojich zariadení, celkový objem zásielok narástol na 118,7 milióna zariadení.
V roku 2018 rástol najmä európsky trh
Čína bola opäť najväčším trhom Xiaomi, pričom predstavuje až 60% všetkých tržieb. Veľký úspech spoločnosť zaznamenala aj v medzinárodnej expanzii. Predaj mimo Číny vzrástol o 118,1%, pričom India a Indonézia sa ukázali ako ďalšie veľké trhy.
Xiaomi tiež zaznamenalo mimoriadne silný rast v západnej Európe, kde sa jej tržby v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili o masívnych 415,2%. Práve minulý rok bol kľúčovým pri expanzii značky na európske trhy. Do akéhosi trhového „zoznamu“ spoločnosti pribudlo Slovensko aj Česko, dokonca sme sa dočkali niekoľkých oficiálnych kamenných predajní.
Produkty zo sféry IoT a životného štýlu takisto priniesli značné príjmy. Celkovo výrobcovi zarobili 6,53 miliardy USD. Veľké očakávania má Xiaomi od novo vzniknutej značky Redmi, ktorá len nedávno predstavila svoju novú stratégiu.
Okrem cenovo dostupných smartfónov sa totižto zamerajú na produkty všetkého druhu, ktoré si bude môcť dovoliť každý. Ako prvé nám predstavili bezdrôtové slúchadlá Redmi AirDots a cenovo dostupnú automatickú práčku Redmi 1A.
Aké produkty od Xiaomi vlastníš ty?