Spoločnosť Xiaomi neustále prináša množstvo výrobkov a patrí k najrýchlejšie rastúcej značke v Európe a aj vo svete. V Španielsku si drží prvenstvo ako najpredávanejšia značka a dokonca sa stala aj treťou najpredávanejšou značkou v Európe.
Veľkolepý nárast
Podľa najnovšej analýzy trhu od spoločnosti Canalys sa Xiaomi stalo treťou najpredávanejšou značkou v Európe. Canalys na svojom Twitteri uvádza, že za druhý štvrťrok 2020 spoločnosť Xiaomi zaznamenala až 65 % nárast, čo ju postavilo na tretiu priečku medzi najväčšími výrobcami smartfónov na kontinente.
📱The European smartphone market decline narrows in Q2 2020, as shipments recover slowly from the impact of strict lockdown. @Apple posted the strongest Q2 ever in shipments while @Xiaomi displaced Huawei to the become the third largest smartphone vendor in Europe. pic.twitter.com/dW3xJLPXGL
— Canalys (@Canalys) August 5, 2020
V príspevku môžeš vidieť, že Xiaomi sa podarilo z tretej priečky zosadiť konkurenčného giganta Huawei. To Xiaomi dosiahlo vďaka spomínanému 65 % nárastu a 17 % podielu na trhu.
Huawei má síce rovnaký 17 % podiel na trhu ako Xiaomi, ale tiež 17 % pokles predaja, čo malo za následok prepad na 4. miesto. K tomu nepochybne prispeli aj problémy, ktoré Huawei aktuálne má so spoločnosťou Google.
Apple a Samsung sú ďalším cieľom
Spoločnosť Xiaomi má neskromný plán stať sa najpredávanejšou a rovnako najuznávanejšou značkou v Európe. Neustály rast Xiaomi, ktorý je vyšší ako u ostatných značiek, robí tento cieľ reálnym. Ak bude značka pokračovať takýmto tempom, o pár rokov ju môžeme vidieť na prvom mieste pred aktuálnymi lídrami Apple a Samsung.

Ako môžeš vidieť v príspevku vyššie, Samsungu klesli predaje až o 31 %, zatiaľ čo podiel na trhu je 30 %. Napriek tomu si však stále drží prvé miesto.
Konkurenčný Apple naopak zaznamenal úctyhodný 41 % nárast, s podielom na trhu 21 % a obsadil druhé miesto v rebríčku.
Úspech v Španielsku
Veľkým úspechom pre spoločnosť Xiaomi je fakt, že sa za posledné tri mesiace stala v Španielsku najpredávanejšou a najuznávanejšou značkou. A to aj napriek hospodárskej a zdravotnej kríze, ktorá krajinu sužuje.
Čas ukáže, ako bude značka profitovať, ale pri aktuálnom a neustálom raste je možné, že ju o pár rokov uvidíme na prvom mieste v rebríčku najpredávanejších značiek v Európe.
Rovnako je možné, že sa prebije na silnú pozíciu aj v iných častiach planéty, kde si už pomaly, ale isto buduje zázemie a značka sa stáva čoraz známejšou.