Prvý elektromobil Xiaomi SU7 a aj technológie spoločnosti sú oficiálne predstavené. Koľko však stál vývoj auta? To prezradil priamo spoluzakladateľ Xiaomi, Lei Jun.
Xiaomi SU7 zamestnáva až 3400 inžinierov
Len pred niekoľkými dňami bol práve CEO spoločnosti Xiaomi hosťom v programe televízie CCTV “One On One”. V ňom diskutoval najmä na tému elektromobility a jej prepojeniu na čínsku spoločnosť.
Today marks the 1000th day since we announced our entry into the EV industry. I'm excited to share that our journey is taking a major stride with the Xiaomi EV technology launch, coming December 28th.
In the early days, the EV team and I had a marathon session for three days…
— Lei Jun (@leijun) December 25, 2023
A keď mu moderátor položil otázku týkajúcu sa Elona Muska, ktorý povedal, že by to bola zaujímavá konkurencia, ak by Xiaomi vstúpilo na trh s elektrickými vozidlami, Lei Jun kontroval, že práve Xiaomi má množstvo prirodzených výhod pri výrobe elektromobilov, vzhľadom na fakt, že dnešné inteligentné vozidlá sú v podstate prienikom automobilového priemyslu a priemyslu spotrebnej elektroniky.
„Predseda predstavenstva automobilovej spoločnosti mi povedal, že inteligentné elektrické vozidlá sú v podstate veľké smartfóny so štyrmi kolesami, čo naznačuje vysokú úroveň integrácie medzi týmito dvoma odvetviami,“ povedal pre CCTV, Lei Jun.
Investícia na úrovni 10 miliárd juanov
Ak sa vrátime o tri roky späť, v tomto období Jun tvrdil, že stavba áut je celkom náročná úloha a k tomuto odvetviu mal dostatok rešpektu. Zaviazal sa dodržiavať normy a chcel zároveň prekvapiť po stránke využitia vyspelých technológií v automobilovom priemysle.
Okrem toho, Lei Jun sa rozhodol prijať tzv. stratégiu „desaťnásobku investície“. Ako príklad uviedol, že tradičné automobilky zvyčajne investujú do cca 300 – 400 zamestnancov a 1 – 2 miliardy čínskych juanov ako fond na výrobu vozidla.
Na základe tohto predpokladu, prvé vozidlo od Xiaomi vyvíja viac ako 3400 inžinierov. A náklady na výskum a vývoj tvoria až neuveriteľných 10 miliárd juanov. Pre porovnanie, táto suma činí v prepočte cca 1,3 miliardy eur. Predstavuje tak viac ako desaťnásobok investície a fondu výroby v porovnaní s tradičnou automobilkou.
„Po takejto dôvere som to urobil s odhodlaným postojom.“, pokračoval Lei Jun. Vyjadril však aj obavy z predaja elektromobilov Xiaomi, a to z dôvodu, že „najskôr nemusia byť populárne a nikto si ich nekúpi.“ Ale naopak aj obavy, že „každý si ich možno bude chcieť kúpiť, ale bude musieť počkať jeden alebo dva roky (na dodanie).“
Čínsky výrobca prelomil obdobie klesania
Je pre Xiaomi, vzhľadom na súčasnú situáciu celkového makroekonomického tlaku v Číne, ako aj v zahraničí, príliš riskantné investovať veľké prostriedky do výskumu a vývoja? Lei Jun zastáva názor, že čím väčší obnos sa investuje v zložitých podmienkach, tým ľahšie sa dosahujú očakávané výsledky. A spolu s tým aj oživenie celého lokálneho trhu.
Máme aj informácie z finančnej správy. Tie prezradili, že celkové príjmy Xiaomi Group v treťom štvrťroku dosiahli 70,9 miliardy juanov (približne 10 miliárd amerických dolárov), čo predstavuje mierny medziročný nárast o 0,6 %. Napriek malému tempu rastu to znamená, že Xiaomi konečne ukončilo šesť po sebe nasledujúcich štvrťrokov s klesajúcim výkonom a vrátilo sa k rastu.
Navyše, v súčasnosti sa plán sériovej výroby a spustenia predaja automobilu Xiaomi v priebehu budúceho roka 2024 nemení. Celkové prípravy pred jeho spustením sa skompletizovali tlačovou konferenciou. Tú sme pre teba zmapovali v samostatnom článku.
Páči sa ti elektromobil od Xiaomi? Sleduj aj náš web Xiaomi Planet, našu skupinu na Telegrame plnú aktuálnych článkov, prihlás sa na odber noviniek a pridaj sa k nám aj do našej skupiny na Facebooku.